Znalezione wyniki: 23

Wróć do listy podziękowań

Pospieszalski to powie prawdę tylko jak się pomyli :)
przez jojas
25 paź 2012, o 06:20
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Artur, nieładnie ...
Nie wolno namawiać do łamania prawa
Trzeba walczyć wszelkimi środkami o jego zmianę, gdy jest ... debilne ...
Nie stosowanie się jednak do jakiegoś przepisu rodzi pokusę by olewać inne prawa,
a wtedy rodzi się chaos, bezprawie i strach :(
przez Pijący_mleko
15 lis 2012, o 21:07
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Ortografia na forum

Wątek wydzielony z tematu Jesteś nowym użytkownikiem forum? - Przywitaj się!!! - adm


Robo wiem, że dopiero się kształcisz, ale zwracaj uwagę na ortografię. Jak czytam twoje posty to mi krzesło z pod d**y ucieka (jak Świteziance) :rotfl:
przez octane1
28 sty 2013, o 14:05
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Żadne mnie nie zachwyciło :) . Z numeru 3 myślę że dało by się coś rozsądnego zrobić tylko nie kumam co to jest to żółte które ucieka cykliście z tyłka :zdziwko:
przez jojas
6 lut 2013, o 19:09
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Skoro się sprzedało, to teraz będziemy mieć na "książki" :P
przez lostpearl
15 lut 2013, o 08:48
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Na łyżwach czy na nartach :zdziwko:
przez jojas
22 mar 2013, o 07:14
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Wracając do meritum nocnych marków.

Okres świąteczny nie był dla mnie jakoś specjalnie wyjątkowy a już na pewno nie wyjątkowo specjalny.
Jednak doła dało się wyleczyć na dworze.
Pomimo tego że sama, bez natchnienia i po środku nocy, postanowiłam się wkręcić w nastroje świąteczne po mimo wszystko.


A o to efekt:
https://lh4.googleusercontent.com/-ThVQLErVEHs/UViZcDJzSwI/AAAAAAAABws/chKzawxGV6I/s640/ba%25C5%2582wan%2520wielkanocny%2520%25285%2529.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-qwLxlhsoKWA/UViZZBU_qUI/AAAAAAAABwk/gwPqA6d8Uus/s640/ba%25C5%2582wan%2520wielkanocny%2520%25284%2529.JPG
przez Dyżurna Blondi
31 mar 2013, o 21:38
 
Skocz do działu
Skocz do tematu


To pewnie zawsze natrafiam na złe przykłady co do tej efektywności.
dla przykładu, padający jak muchy szosowcy, gdy na ostatnich kilometrach KBM dawałem* zmianę w peletonie :)
Myślałem ze mało jeżdżą, ale po rozmowach z nimi okazało się ze mają po kilkanaście tysięcy kilometrów rocznie - Więc jak to mam zrozumieć :)
Cholera szkoda że w czasie przeszłym bo tak to zaproponowałbym Ci Wielką Pętle :)
przez jojas
3 kwi 2013, o 11:16
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Te coś cienkiego to szprycha od roweru? :zdziwko:
przez jojas
26 lip 2013, o 20:48
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Deptak dostępny dla rowerzystów przez całą dobę

http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2547

Obecnie ostrołęcki Deptak (ul. Głowackiego) jest dostępny dla rowerzystów na takich samych zasadach jak dla poruszających się pozostałymi pojazdami. Chodzi o ograniczenie czasowe, wg. którego można się po nim poruszać w godzinach 7-19 od poniedziałku do piątku oraz w godzinach 9-16 w soboty, w niedziele ruch jest zabroniony całkowicie. Z tych ograniczeń zostały zwolnione wyłącznie pojazdy TAXI, które mogą poruszać się tam o dowolnej porze.
Według mnie i z tego co wiem nie tylko mnie, takie ograniczenie jest bezsensowne, gdyż rowery w tym miejscu nie generują żadnych uciążliwości, np. w postaci hałasu. Co więcej takie ograniczenie dla rowerzystów przy jednoczesnym dopuszczeniu ruchu samochodów TAXI czyni go jeszcze bardziej bezsensownym. Rowerzyści często poruszają się tędy mimo zakazu, a więc może być to dobra okazja dla Straży Miejskiej/Policji do łatwej poprawy statystyk wystawionych mandatów.
W związku z tym złożyłem pismo w Urzędzie Miasta w tej sprawie i w odpowiedzi poparto moje argumenty. Urzędnicy zapewnili, że tabliczki T-22 (nie dotyczy rowerów) pod znakami B-1 (zakaz ruchu) zostaną umieszczone na Deptaku w terminie do 12 października 2013 roku.
przez adm
6 paź 2013, o 17:16
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

No to się pochwale :)
II miejsce w Superklasyfikacji Kobiet :)
III miejsce w generalce Kobiet K2 :)
VI miejsce w klasyfikacji Generalnej GIGA Kobiet Open

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1375762_574728259229603_759019151_n.jpg

To teraz mogę gotować ZUPĘ :D :P
przez k8sad
6 paź 2013, o 21:07
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Pseudo-ścieżka Suchcice - Gucin - Dzwonek - Grodzisk

W ostatnich dniach oddano do użytku kolejną pseudo-ścieżkę w regionie. Tym razem pseudo-ścieżka zawitała na odcinku Suchcice - Gucin - Dzwonek - Grodzisk. Pseudo-ścieżka ma tradycyjnie nieprzepisowo małą szerokość dwóch metrów oraz jest wydzielona "fizycznie" przy pomocy białej linii i odblasków.
Jednak ta pseudo-ścieżka wyróżnia się spośród innych tego rodzaju tworów - oczywiście na minus. Chodzi o oznakowanie tej pseudo-ścieżki, a w zasadzie o brak umiejętności znakowania i myślenia.
Przedstawię zatem kilka przykładów bezmyślnego ustawiania oznakowania na tej pseudo-ścieżce.

Jedziemy od strony Goworowa, w Suchcicach wita nas ładny znak drogi dla rowerów i pieszych (czy odnosi się on do całej jezdni, czy tylko pobocza? - niestety Policja nie potrafi tego wyjaśnić).
2598

Po przejechaniu 500 metrów "widzimy" kolejny znak przypominający o drodze rowerowej:
2599

Po kolejnych 500 metrach ustawiane są kolejne znaki przypominające o drodze rowerowej. Jak się okazało praktycznie na całym odcinku co każde 500 metrów bezmyślnie ustawiane są znaki drogi dla rowerów i pieszych. Dlaczego bezmyślnie? Dlatego, że tam gdzie występują skrzyżowania i rowerzysta może nie wiedzieć o istnieniu pseudo-ścieżki znaków brakuje, a w miejscach gdzie pseudo-ścieżka się kończy stawiany jest kolejny znak droga dla rowerów i pieszych, bo przecież minęła odległość 500 metrów. Doskonale widać to przy przejeździe kolejowym w Gucinie, gdzie pobocze się kończy:
2600

Swoją drogą widoczność tego znaku z kilkudziesięciu metrów jest "bardzo dobra":
2601

Za przejazdem, gdzie pseudo-ścieżka jest wznowiona znaków brak:
2602
Przecież kolejne można ustawić dopiero po 500 metrach:
2603

Co kolejne 500 metrów ponawiane są znaki o drodze dla rowerów i pieszych. Dodatkowa atrakcja w Dzwonku, czyli zakręt o bardzo małej widoczności:
2604

Dojeżdżamy do Grodziska, a tam czekają na nas kolejne buble w oznakowaniu. Pierwszy z nich to przejazd dla rowerów i jego oznakowanie pionowe, na którym jest wyłącznie informacja o przejściu dla pieszych. Dodatkowo oznakowanie pionowe powinno być w miejscu przejścia dla pieszych, a te występuje "nieco" wcześniej:
2605

Jadąc od strony Borka oznakowanie pionowe jest odwrócone do nas "plecami", tak więc kolejne potwierdzenie bezmyślnego stawiania znaków.
2606

Jedziemy dalej i widzimy piękny las znaków ;):
2607

Znowu tam gdzie pseudo-ścieżka się kończy stawiany jest znak początku drogi dla rowerów (a może jednak w tym miejscu cała jezdnia jest przeznaczona dla rowerów i pieszych?):
2608

Po kilkudziesięciu metrach kolejne przypomnienie o pseudo-ścieżce, tym razem występującej po obu stronach:
2609

Zakończenie pseudo-ścieżki po prawej stronie. Z lewej strony pseudo-ścieżka się nie kończy, przynajmniej przy pomocy oznakowania, bo chodnik doprowadzony jest tylko do ronda:
2610

Sprawdźmy jak to wygląda jadąc z powrotem z Grodziska do Suchcic:
Rozpoczęcie pseudo-ścieżki z prawej strony:
2611

Po kilkuset metrach przypomnienie:
2612

Tylko po to, aby za chwilę ustawić znak końca pseudo-ścieżki:
2613

Za mostkiem pseudo-ścieżka ma kontynuację po lewej stronie, tzn. pod prąd:
2614

Przerzucenie na prawą stronę oraz znak pionowy informujący wyłącznie o przejściu dla pieszych, pomimo istnienia również przejazdu rowerowego:
2615

Po przekroczeniu przejazdu pseudo-ścieżka ponownie jest z lewej strony drogi:
2616

Co 500 metrów mijamy kolejne przypomnienia o pseudo-ścieżce:
2617 2619 2618

Kolejne 500 metrów i kolejne przypomnienie, tym razem inteligentnie ustawione za krzakiem:
2620

Co 500 metrów mijamy kolejne przypomnienia o pseudo-ścieżce, aż w końcu dojeżdżamy do końca pseudo-ścieżki w Suchcicach, ale zamiast znaku końca ścieżki mamy znak początku - przecież minęło kolejne 500 metrów, więc znak musi być:
2621

Pseudo-ścieżka ma jeszcze przez kilkadziesiąt metrów kontynuację po drugiej stronie jezdni, a dalszy ciąg jest niestety już w budowie.

Tak więc, podsumowując zrobiono kolejną pseudo-ścieżkę, jednak tym razem jeszcze bardziej chciano pokazać wysokie umiejętności robienia bubli, tym razem przykładając się do zepsucia oznakowania.
przez adm
20 paź 2013, o 13:34
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Za dużo tych ścieżek to powiat nie zbudował (pewnie chodzi o poboczowe pseudo-ścieżki). W zasadzie poza Ostrołęką to tylko w Olszewo-Borkach są ścieżki, które i tak nie nadają się do normalnej jazdy (wysokie krawężniki, ostre zakręty, słaba nawierzchnia, itd.) i znajdują się przy drogach osiedlowych, w związku z czym nie poprawiają również bezpieczeństwa - a wręcz przeciwnie, w wielu miejscach jest mniej bezpiecznie niż bez tych ścieżek.

Zawsze co rzuca się w takich artykułach to głupie i nieprawdziwe przesłanie, że "przyjazne miasto dla rowerzystów = ścieżka rowerowa przy każdej drodze". Przyjazne miasto dla rowerzystów to ogólnie dobra infrastruktura rowerowa, w której ważnym elementem są ścieżki rowerowe (oczywiście zbudowane prawidłowo, a w Ostrołęce niestety nie ma ani jednej prawidłowo zbudowanej ścieżki), ale nie mniej ważnym są inne rozwiązania, które wpływają na jakość i bezpieczeństwo poruszania się rowerem, np. pasy rowerowe (w tym kontrapasy), śluzy rowerowe, umożliwianie przejazdu rowerów w miejscach o zakazanym ruchu pojazdów samochodowych (np. jazda po ostrołęckim Deptaku ), sygnalizacje świetlne dostosowane do ruchu rowerowego, itd. Trzeba też pamiętać, że ścieżka rowerowa przy ulicach osiedlowych o małym i wolnym ruchu samochodów jest zwykłym wyrzucaniem pieniędzy w błoto, a w żaden sposób nie przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa.
przez adm
23 lis 2013, o 14:16
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Przyszła "odpowiedź" z Zarządu Dróg Powiatowych. Odpowiedź jest tak żałosna, że aż szkoda komentować. Na moje uzasadnienie, że ścieżka nie spełnia wymagań, co poparłem przepisami odpowiadają, że wszystko jest w porządku. Szkoda, że w żaden sposób tego nie uargumentowali, ani nie sprecyzowali czy jest to ścieżka rowerowa czy pas rowerowy - stosują to zamiennie w zależności co bardziej pasuje do wymagań technicznych.

http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2636

Chyba nie ma sensu dalej prowadzić jednostronnej dyskusji z ZDP, trzeba zgłosić sprawę gdzieś wyżej. Muszę tylko się dowiedzieć gdzie...
przez adm
27 lis 2013, o 18:57
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Moja odpowiedź na pismo:
Dotyczy: pisma RIGKiD.7226.128.2013.AL

W związku z Państwa pismem RIGKiD.7226.128.2013 tj. odpowiedzią na moje pisma nr OB/02/01, OB/03/01 oraz AK/OB/2013/02 po raz kolejny proszę o dostosowanie wymienionych w pismach ścieżek rowerowych do obowiązujących przepisów lub w razie braku takiej możliwości likwidacji omawianych ścieżek.
Państwa subiektywna opinia, że omawiane ścieżki rowerowe znacznie poprawiły bezpieczeństwo oraz mieszkańcy są z nich zadowoleni nie oznacza, że ścieżki spełniają normy określone przepisami wymienionymi w moich poprzednich pismach. Jeśli ta opinia jednak nie jest subiektywna, proszę o wskazanie źródła danych, z którego czerpane są informacje na temat rzekomego znacznego zwiększenia bezpieczeństwa na omawianych ciągach.
Dodatkowo podali Państwo błędną informację, że omawiane ciągi mają szerokości od 1,5 do 2,0 metrów, gdyż na przykład na drodze Zabrodzie – Antonie – Łazy – Siarki, w Łazach na moście ścieżka ma szerokość około 60 cm, co jest szerokością niewystarczającą do zmieszczenia się pojedynczego rowerzysty, nie mówiąc już dwójce rowerzystów i pieszych, a na taki ruch wskazuje oznakowanie (dwukierunkowa droga dla rowerów i pieszych). Dodatkowo nawet w miejscach szerszych, gdzie ścieżka ma szerokość 1,5 metra nie jest możliwe wyminięcie się w obrębie pasa ruchu dwóch rowerzystów. Jeden z nich jest zawsze zmuszony przynajmniej częściowo zjechać na jezdnię. Taka sytuacja jest sytuacją bardzo niebezpieczną, szczególnie, gdy rowerzyści będą musieli wyminąć się na zakręcie o mocno ograniczonej widoczności i jednocześnie jezdnią będą jechały samochody. Nagły zjazd jednego z rowerzystów na jezdnię może doprowadzić do bardzo poważnego wypadku. Co więcej droga rowerowa powinna być wydzielona od jezdni w sposób konstrukcyjny lub przy użyciu urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na omawianych ciągach takiego wydzielenia nie ma, co powoduje nagminne zatrzymywanie pojazdów oraz najeżdżanie na obszar ścieżki podczas pokonywania zakrętów. Również zimą, gdy na drogach zalega śnieg nie jest możliwe wskazanie przez kierujących obszaru, który należy do ścieżki rowerowej, a który do jezdni. Właśnie, aby uniknąć tych niebezpiecznych sytuacji określono dokładne przepisy, określające warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać drogi. Na omawianych ścieżkach rowerowych warunki te nie są spełnione, co bezpośrednio stwarza zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.
W związku z powyższym proszę o jak najszybsze dostosowanie ww. ścieżek rowerowych do obowiązujących przepisów lub w razie braku takiej możliwości usunięcie znaków określających pobocze jako ciąg pieszo-rowerowy.
Proszę o odpowiedź listem zwykłym, bez zwrotnego potwierdzenia odbioru, w terminie wynikającym z art. 35 KPA oraz informowanie mnie o działaniach podejmowanych w powyższej sprawie.

oraz otrzymana odpowiedź z Urzędu Gminy Olszewo-Borki:
http://rowerowaostroleka.pl/gallery/image.php?image_id=2638

Jak widać, kolejna z rzędu odpowiedź nic nie wnosząca do tematu i bez jakiegokolwiek ustosunkowania się do mojej wypowiedzi. Tym razem sprawę skieruję szczebel wyżej, tzn. do Rady Gminy.
przez adm
7 gru 2013, o 20:16
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Re: OTWIERAMY SEZON ROWEROWY !

karolbiegacz napisał(a):OTWIERAMY SEZON ROWEROWY !

:szok: A ja się zagapiłem, zapomniałem go zamknąć i jeździłem przez cały rok :mad: :)
przez jojas
7 mar 2014, o 16:20
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Następna pseudo-ścieżka przeszła do historii. Mowa o pseudo-ścieżce w Łęgu Przedmiejskim: http://rowerowaostroleka.pl/viewtopic.php?p=17563#17563 .
W tym miejscu muszę również pochwalić Urząd Gminy Lelis za sprawne i konsekwentne działania. W pierwszej sprawie odpisali to co wszyscy, czyli przepisy przytoczone przez projektanta, ale po moim wyjaśnieniu, że te przepisy nie mają w tym przypadku zastosowania, przyjrzeli się bliżej sprawie i przyznali mi rację usuwając oznakowanie. W sprawie Łęgu Przedmiejskiego wystarczyło już tylko jedno pismo, aby usunąc oznakowanie.
Tym samym Urząd Gminy Lelis usunął wszystkie pseudo-ścieżki na terenie swojej gminy, za które bezpośrednio odpowiada. Miejmy nadzieję, że w przyszłości przy przebudowie innych dróg w gminie nie będą powstawać już takie niebezpieczne twory, a może doczekamy się nawet prawdziwych, bezpiecznych pasów rowerowych.
przez adm
7 gru 2013, o 10:34
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Po wymianie wielu pism, kolejna pseudo-ścieżka przeszła do historii. Tym razem mowa o pseudo-ścieżce Łęg Starościński - Nasiadki - Dąbrówka - Grale ( http://rowerowaostroleka.pl/viewtopic.php?p=18485#18485 ), za którą jest odpowiedzialny Zarząd Dróg Powiatowych. Tak więc pora na kolejne pisma do ZDP w sprawie pozostałych pseudo-ścieżek za które są odpowiedzialni.
przez adm
11 maja 2014, o 12:18
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Krótka informacja odnośnie pseudo-ścieżek w okolicy. Kolejna pseudo-ścieżka przeszła do historii - tym razem odcinek Szwendrowy Most - Olszewka.
przez adm
20 lip 2014, o 17:00
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

Prezes nareszcie wziął się do roboty !
https://www.facebook.com/events/214393895599240/


A teraz wyjaśnij rowerzystom bez zbuka, co takiego ten prezes zrobił :)
Już wiele razy tłumaczyłem różnych ludziom, że np tu na forum nie trzeba się logować by czytać informacje
a facebook z wiadomych względów ma mnóstwo ograniczeń, nie wszystko da się przeczytać.
Dlatego w dobrym guście jest dawać na forum jakiekolwiek linki do stron otwieralnych, bez posiadanych na nich kontach.
przez Pijący_mleko
12 sie 2016, o 07:26
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

karolbiegacz, steve69
co wy na tą jedną kolarkę się zapatrzyli :P

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/14309733_296146847433695_474172703_n.jpg?ig_cache_key=MTM0MzU2Nzc1NzY5NDA1NTM3NQ%3D%3D.2

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/14374128_214478328967903_830311837_n.jpg?ig_cache_key=MTM0MDg1MTQwODI3MDAwMzg3NA%3D%3D.2

https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e15/c157.0.406.406/14515793_1778194579124420_2159810719535595520_n.jpg?ig_cache_key=MTM1NDc1MjE4MjQzMTQ4NDQyMQ%3D%3D.2.c
przez Pijący_mleko
18 gru 2016, o 14:26
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

A tak na marginesie to moim zdaniem przez cały wyścig powinien odpadać 1 zawodnik na 1 okrążeniu. A tak to dystans został skrócony o około 4-5 km czyli zawody skrócono o około 12 min. Oszczędność czasu żadna a bałaganu trochę.
przez jojas
20 lip 2017, o 06:24
 
Skocz do działu
Skocz do tematu

I jeszcze jedna uwaga: zawodnik odpadający powinien zjechać zaraz za kreską, a nie jechać dalej, bo robiło się zamieszanie i nie wiadomo było czy jeszcze jedzie w wyścigu czy już nie.
przez Kurpik
20 lip 2017, o 15:15
 
Skocz do działu
Skocz do tematu
cron